Představení Posedlost získává v rámci obnovené premiéry novou, více divadelní tvář

Představení Posedlost s Tatianou Vilhelmovou a Petrem Čadkem v hlavních rolích dostalo novou, více divadelní podobu, tedy se přesouvá ze studiového prostoru pro tanec Ponce na divadelní prkna Divadla v Celetné. Pauzu, ve které se představení nemohlo hrát kvůli filmovému natáčení Tatiany Vilhelmové, využili tvůrci k tomu, že udělali změny v choreografii, hudbě a představení oblékli do nového světelného designu. Obnovená premiéra Posedlosti tak nabídne jinou atmosféru a diváci ji uvidí v pražském divadle v tento pátek 14. srpna. Další představení v Divadle v Celetné jsou na programu 14., 15. a 16. září, v Praze jej budou moct diváci vídat v tomto divadle až do konce roku. Nová podoba Posedlosti dává možnost přesouvat představení do různých prostor, na podzim se jej tedy dočkají například diváci v Českých Budějovicích nebo v Ostravě. Přesun do divadla bere tvůrčí tým jako výzvu. „Rozhodl jsem se pozměnit některé choreografie tak, aby v nich ještě více vynikl samotný příběh našeho představení,“ říká autor choreografie a představitel hlavní mužské role Petr Čadek. Režisér Petr Serge Butko, který v Posedlosti nově alternuje Luboše Veselého, dodává: „Posedlost není čistě taneční představení, je to činohra s tanečními čísly. Divadelní prostor byl pro nás výzvou, tentokrát je představení určené jinému publiku.“ V Posedlosti vedle Luboše Veselého a Petera Serge Butka hraje a tančí Martin Hofmann známý například z filmu Kdopak by se vlka bál? Spolupráce s Tatianou Vilhelmovou režiséra Butka podle jeho vlastních slov naplňuje a inspiruje. „Táňa v Posedlosti přidává k tanci i výraz, zapojuje do tance svoji hereckou genialitu, což dodává tanečním prvkům v představení další dimenzi,“ říká režisér a doplňuje: „Role v Posedlosti Táňu umělecky určitě posunula. Není klasická tanečnice, proto obdivuju její vůli dostat se po několikaměsíční pauze desítkami hodin tréninků do původní taneční formy.“ A Tatiana Vilhelmová k tomu dodává: „Posedlost je pro mě jedno z velmi náročných představení. Během večera musím zdolávat spoustu překážek, technických i fyzických. Není to představení, které stojí takzvaně pevně na nohou. Svojí křehkostí nás nutí balancovat, a to je to nejvzrušivější, co na divadle může být." 4PRESS
Publikováno 12. 08. 2009 v rubrice Divadlo