Divadlo

  • Nová scéna Národního divadla, LaFabrika, Ponec

    Divadlo pro tanec, Experimentální prostor NoD a DOX – centrum pro současné umění budou od 28. 10. do 1. 11. hostit jedinečnou přehlídku inscenací a projektů Mezinárodního divadelního studia Farma v jeskyni. První v dvanáctileté historii…
    více
  • Kavárny na živo

    Již v pátek 3. října bude zahájen nezávislý umělecký festival Kavárny naživo, jehož první ročník bude probíhat v roce 2014 v Praze. Hlavním principem festivalu je snaha o oživení pražských kaváren a zároveň pražského uměleckého života. Na festivalu se podílejí mladí nadšení lidé z řad účinkujících i organizátorů, a to zcela bez nároku na honorář. V průběhu festivalu se odehraje celkem osmnáct akcí ve dvaceti různých kavárnách. Návštěvníci si tak mohou vychutnat osmnáct nezapomenutelných večerů. Akce má velice různorodou žánrovou škálu, a tak v jejím průběhu proběhnou přednášky, výstavy, koncerty, a další umělecké originální projekty. Na jednom festivalu se tak potkají vystoupení, jež budou žánrově zcela odlišná. Jeden večer tak může vystoupit filharmonický orchestr Iwasaki, v jiný večer, na jiném místě, vystoupí skupina studentů JAMU, kteří rozjedou nevázaný jam session. Nina Zardalishvili prozradí, jak…
    více
  • Představení Informátoři Farmy v jeskyni v divadle Ponec – 21. a 22. 9.

    Co je vlastně korporace? Kam až sahá její moc? Tyto otázky kladou Informátoři, nejnovější představení Farmy v jeskyni. Soubor fyzického divadla Farma v jeskyni, který letos slaví 12 let své existence, uvede 21. a 22. září v divadle Ponec své zatím poslední představení Informátoři. Režisér a umělecký vedoucí souboru Viliam Dočolomanský zpracovává se svými tanečníky / performery téma nadnárodních koncernů a jejich vlivu. Inspirací jim byla skutečná kauza s informátorkou nasazenou do malé skupiny aktivistů a také rozhovory s lobbisty, které tvůrci navštívili v Bruselu. Informátoři jsou zneklidňující a hypnotickou sondou na pomezí fyzického divadla, videa a divadla dokumentu. Neděle 21. 9., 20.00, divadlo Ponec, Praha Pondělí 22. 9., 20.00, divadlo Ponec, Praha…
    více
  • Partička v divadle Broadway

    Zábavně improvizační show v podání známých herců Michala Suchánka, Richarda Genzera, Igora Chmela, Ondřeje Sokola, Dano Dangla a Mariána Čurka. Partička se nejprve dostala na obrazovky slovenských televizních diváků, o což se velice zasloušil Daniel Dangl. Už v několika dílech se i v slovenské verzi Partičky objevili učinkující z Česka. Po velkém úspěchu Partičky na Slovensku následoval pochopitelný krok, kdy Markíza - partnerská televize české Primy povolila práva na Partičku i k nám. Díky tomu se můžeme těšit i z Partičky na našich obrazovkách. Roli dramaturga opět obsadil Daniel Dangl, který tak učinkuje v obou verzích Partičky. Mezi herce se pak zařadili Igor Chmela, Ondřej Sokol a známá dvojice Richard Genzer a Michal Suchánek, neboli Geňa se Suchošem. Poprvé se tak tato dvojice dostala na obrazovky televize Prima, když doposud vystupovali především pod hlavičkou Novy. Ovšem přestup k konkurenční stanici jim očividně…
    více
  • Tomáš Töpfer bude stát v čele Divadla na Vinohradech

    Rada hl. m. Prahy dnes schválila Tomáše Töpfera na pozici nového ředitele Divadla na Vinohradech. Bylo tak učiněno na návrh komise, která vybrala nového ředitele v otevřeném výběrovém řízení. „Jsem rád, že komise se při výběru nového ředitele takřka jednomyslně shodla na Tomáši Töpferovi a dala mu tím velmi silný mandát řídit takto významné pražské divadlo,“ říká k předešlé volbě nového ředitele Divadla na Vinohradech radní pro kulturu Václav Novotný. Komise složená ze sedmi odborníků a tří zástupců Magistrátu hl. m. Prahy rozhodla o vítězi v poměru devět ku jedné, což s přihlédnutím k celkem sedmi uchazečům dává novému řediteli opravdu silnou pozici. Zároveň je také jasné, že Töpfer nebude moci nadále zastávat funkci ředitele Divadla na Fidlovačce. S nástupem do nové funkce se Töpfer zavázal, že již nebude vykonávat post ředitele druhého divadla a prodá v něm svůj podíl. „Myslím si, že…
    více
  • Představení Muži a Malá smrt tvůrců Adély Laštovkové Stodolové a tandemu SKUTR je možné v únoru a březnu zhlédnout v divadle Po

    Jak si v dnešní době žijí muži? Není toho na ně někdy moc? Na tyto otázky se snaží najít odpověď režisérka a choreografka Adéla Laštovková Stodolová společně s uměleckým tandemem SKUTR v představení Muži, které bylo po své prosincové premiéře zahrnuto do pravidelného programu divadla Ponec diváci jej mají možnost zde zhlédnout ve čtvrtek 3. února od 21 hodin a následně 10. a 11. března. Inscenace na pomezí žánrů se zabývá výzvami, kterým musí muži ve svém životě čelit, ať už se jedná o jejich vztahy se ženami, muži, přítelkyněmi, přáteli či rodiči nebo o nároky, které na ně současná společnost klade. Zcela poprvé bude v Ponci uvedena také úspěšná férie SKUTRu a Adély Laštovkové Stodolové o lásce a milování Malá smrt, a to hned 5. února od 20 hodin. V představení Muži se šestice mužů vydává na cestu do divočiny, aby našli odpovědi na ty nejniternější otázky a vyrovnali se zde se svými problémy,…
    více
  • Jak si v dnešní době žijí muži? ptají se ve svém zbrusu novém představení Muži tvůrci Adéla Laštovková Stodolová a SKUTR

    Jak si v dnešní době žijí muži? Není toho na ně někdy moc? Na tyto otázky se snaží najít odpověď režisérka a choreografka Adéla Laštovková Stodolová společně s uměleckým tandemem SKUTR v představení Muži, jehož premiéru je možné zhlédnout 19. prosince od 20 hodin v pražském divadle Ponec. Inscenace na pomezí žánrů se zabývá výzvami, kterým musí muži ve svém životě čelit, ať už se jedná o jejich vztahy se ženami, muži, přítelkyněmi, přáteli či rodiči nebo o nároky, které na ně současná společnost klade. Představení Muži, pro nějž kostýmy vytvořila módní návrhářka Denisa Nová, bude dále v Ponci uvedeno 20. prosince a posléze 11. a 12. ledna. V představení Muži se šestice mužů vydává na cestu do divočiny, aby našli odpovědi na ty nejniternější otázky a vyrovnali se zde se svými problémy, jako je stagnace, potlačená agrese, homosexualita, víra nebo nepřítomný otec, především však sami se sebou.…
    více
  • Aida

    Slavná Verdiho Aida, příběh o egyptském vojevůdci Radamovi a jeho lásce k etiopské otrokyni, je dokladem nejen autorových skladatelských kvalit, ale také jeho umělecké cti a důslednosti, s níž usiloval o nalezení věrohodné a psychologicky přesvědčivé podoby hudebního dramatu. Verdi psal Aidu na objednávku egyptské vlády k slavnostnímu otevření Suezského průplavu, a přesto je tato opera mnohem více než pouhým splněním výhodné zakázky. Verdiho skladatelský styl zde zřetelně směřuje k niternějšímu uchopení postav a k individualizovanému zpracování dramatických situací. Aida tak představuje další vývojový stupeň Verdiho tvorby, na jejímž konci stojí opery Otello a Falstaff. Verdiho opera je v Národním divadle představena v klasické inscenaci, která dává velký prostor vyznění krásných melodií v působivých scénách a áriích. Představení se hraje v úterý 6. prosince, 19:00 v Národním divadle…
    více
  • Hry o Marii

    Vztah Bohuslava Martinů k opeře byl zpočátku velmi rezervovaný. Jeho první operní pokusy přicházejí téměř až na prahu čtyřicítky a nesou se v sarkastickém duchu a snaze modernizovat tento archaizující útvar pomocí revue, jazzu, filmu a dalších aktuálních fenoménů své doby. Na počátku 30. let však zcela zásadně obrací pozornost naopak k velmi starobylým inspiracím – barokním a klasicistním hudebním formám, lidové hudbě, ke středověkému divadlu. Všechny tyto prameny v autorsky volně stylizované podobě se pak spojují v jeho opeře Hry o Marii z roku 1934. Nejde vlastně o operu v běžném slova smyslu. Jsou to zkrátka „hry“. Martinů si vybral za náměty příběhy čtyř různých starodávných žánrů s náboženskou tématikou (biblické podobenství, divadelní mirákl, lidovou vánoční píseň a fantastickou legendu), nesledoval však ani jejich dramatickou linii, ani duchovně naučné poselství, nýbrž jejich poezii, svobodné utváření…
    více
  • Na Nové scéně se chystá baletní premiéra Na hranici krásy

    První premiérou Pražského komorního baletu v sezoně 2011/2012 bude choreografie Hany Turečkové „Mono no aware“ (Na hranici krásy) na hudbu G.F.Händela a Štěpána Polanského. Premiéra se uskuteční 11. prosince 2011 od 20 hodin na Nové scéně Národního divadla v Praze v rámci komponovaného večera Pražský komorní balet a hosté. Vedle Pražského komorního baletu se představí umělecké soubory DekkaDancers s choreografií Nevyřčené ticho Tomáše Rychetského a Balet Bratislava s nejnovější choreografií Mária Radačovského. Novou choreografii Hany Turečkové studují členové Pražského komorního baletu od konce záři. Vedle sólistů Pražského komorního baletu (Lenka Bílková, Denisa Kubášová, Ivana Sikorová a David Stránský) choreografii studují také hosté Tomáš Červinka a Jakub Sedláček. Choreografka Hana Turečková pozvala k hudební spolupráci Štěpána Polanského. K vytvoření scénografie a light designu byl osloven renomovaný…
    více
  • Archa hostí divadelní festival Akcent

    Ve dnech od 15. do 20. listopadu se v pražském Divadle Archa koná první oficiální ročník divadelního festivalu se sociálním přesahem Akcent. Vedle více než deseti divadelních představení z různých koutů světa se mohou návštěvníci festivalu těšit na nejrůznější hudební vystoupení, workshopy a avantgardní divadelní projekty, v nichž hrají hlavní roli sami diváci. Z ulice rovnou do Národního divadla První festivalový den se diváci mohou těšit na vystoupení německého divadelního souboru She She Pop, který na scénu přizval své otce. Neotřelá konfrontace dvou generací s názvem Testament bude v Divadle Archa uvedena 15. listopadu ve spolupráci s Pražským festivalem divadla německého jazyka. Mezi nejpozoruhodnější projekty festivalu patří inscenace Occupied City. Její režisér Ruud Gielens přišel s nevídaným konceptem. Posbíral po ulicích Bruselu nejrůznější hiphopery, pouliční tanečníky a beatboxery a nabídl jim angažmá v…
    více
  • Divadelní maraton v Karlíně

    Patnáct představení, z toho pět pro děti, připravili od 11. do 13. listopadu organizátoři Karlínského jeviště 2011/2012. Přehlídka Karlínské jeviště nese jméno svého zakladatele dr. Vladimíra Veselého, a to jako jeho memoriál. Opět bude udělena cena pro nejlepší inscenaci nazvaná podle tohoto známého divadelníka. Od Šamberka po Goldflama Tradičním znakem přehlídky i kritériem výběru je především žánrová pestrost. Ve své listopadové části nabízí Karlínské jeviště divácky atraktivních představení, mezi nimiž nechybí několik komedií, dramat, inscenace z oboru hudebního divadla a divadla poezie. Na sobotní dopoledne i odpoledne a nedělní odpoledne jsou zařazeny i tři pohádky, ale děti zde najdou i další dvě představení určená právě jim. V programu jsou inscenace několika známých dramatiků, jako Martina McDonagha, Karla Čapka, Daniela McIvora, Arnošta Goldflama či F. F. Šamberka. Tradičně je zařazeno i několik…
    více
Na začátek « 1 4 6 7 8 9 10 11 12 13 » Na konec