Pistolníkem je Antonín Dvořák

I když jde o fikci, je to šťastný nápad postavit proti sobě kladného hrdinu Antonína Dvořáka a zločinného padoucha Zdeňka Nejedlého. Právě příběh, jak se Antonín Dvořák stal pistolníkem na Divokém západě, uvidí a uslyší návštěvníci Českého muzea hudby 11. listopadu v rámci doprovodného programu k výstavě Antonín Dvořák. Jde o westernový muzikál Miloše Orsona Štědroně – Tony D. aneb Nikdy jsme nestříleli tak dobře!. Návštěvníci tak mají příležitost vidět vedle sebe dvojí pojetí Dvořáka – odborné, zastoupené výstavou, a umělecké, reprezentované Tonym D. Boj o krásnou ženu Ústředním hrdinou celého muzikálu je slavný skladatel v kladné úloze pistolníka. Roli padoucha autor přisoudil pozdějšímu Dvořákovu oponentovi, historiku a muzikologovi Zdeňku Nejedlému. „Samozřejmě nemůže chybět krásná žena, o kterou oba bojují a která je v tomto kontextu metaforou hudby jako takové,“ říká režisér Tonyho D. Jan Frič. Hra přenáší souboj o pojetí české hudby z Československa 50. let na Divoký západ. Autoři představení chtějí přitáhnout pozornost mladého publika a publika, které se běžně nezajímá o klasickou hudbu. Šance je i v Rubínu Hra plná autorských melodií je běžně uváděna v malostranském A-studiu Rubín. V souvislosti s probíhající výstavou sehraje divadelní soubor jedno představení i v Českém muzeu hudby. Vstupenky v hodnotě 100 Kč lze koupit v Českém muzeu hudby před začátkem představení.
Publikováno 09. 11. 2011 v rubrice Hudba